Pages

Friday 21 December 2012

SET 3M (MILKY, MORVELOUS, MOMS)





"Sharing is caring"

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca ChintaHealthy.

Hari ini chintahealthy nak berkongsi sedikit maklumat tentang kebaikan atau manfaat yang akan ibu-ibu perolehi apabila menyusui bayi dengan set penyusuan Shaklee. Cuba ibu-ibu bayangkan alangkah bahagianya menjadi seorang ibu apatah lagi boleh menyusui bayi yang dilahirkan dengan susu ibu.Sangat TERUJA!..

Dan Khasiat susu ibu ini terlalu banyak ..urmmm….sebb itu kita digalakkan menyusui bayi kita dengan susu ibuKerana susu ib u merupakan makanan terbaik bayi anda. Ia mengandungi khasiat pemakanan yang seimbanguntuk tumbesaran dan perkembangan bayi bagi memastikan bayi anda membesar dengan sihat dan kuat. Menurut pakar perubatan juga, susu ibu mengandungi antibiotic semulajadi yang boleh mambantu bayi anda daripada serangan dan jangkitan seperti demam, selsema dan batuk.

Selain bayi, ibu juga turut mendapat manfaat dengan menyusi bayi, kerana sesetengah kanser seperti kanser payu dara dan kanser ovary jarang berlaku kepada ibi-ibu yang menyusui bayi mereka..betul tak? Diet yang seimbang amat diperlukan oleh ibu untuk memastikan segala nutrient dapat dibekalkan kepada bayi melalui susu ibu.

Antara saranan vitamin yang sesuai diambil oleh ibu bagi memastikan kesihatan bayi dan ibu terjaga:

MULTIVITAMIN:  Multivitamin menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yang mana ianya tidak boleh diperolehi daripada diet harian.Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh.

PROTEIN: ESP: Bayi memerlukan protein untuk tumbesaran yang berkekalan dan sempurna. Sumber protein yang baik seperti protein soya di dalam diet penyusuan amat penting untuk penghasilan susu. Protein juga, membantu dalam mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Ibu-ibu disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya 3 hidangan protein berkhasiat setiap hari, bagi memastikan bekalan yang mencukupi untuk si manja.

VITAMIN  C: Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusui bayi dan mengambil vitamin c menunjukan khasiat vitamin C tersebut tertumpu pada bayi. Oleh itu ibu yang menyusui bayi secara ekslusif dapat melindungi bayi anda daripada kekurangan vitamin C1. Vitamin C penting bagi menguatkan system imun dan membina kulit, gigi dan gusi yang sihat.

VITAMIN B KOMPLEKS: Vitamin B kompleks merupakan vitamin yang diperlukan oleh ibu dan bayi setiap hari bagi menyokong system saraf dan metabolism yang sihat. Vitamin B mempunyai fungsi termasuk pengeluaran hormone, pembentukan sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel, dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B kompleks untuk memberi khasiatnya kepada bayi mereka melalui susu ibu.

KALSIUM: 40 peratus daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi.Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil  sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.

ASID LEMAK OMEGA 3: Pengambilan dan tambahan Asid Lemak Omega-3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan perkembangan otak dan mata bayi.Ia telah dibuktikan secara saintifik bahawa neutron lebih mudah berhubung apabila kandungan omega 3 lebih banyak dalam otak.Tambahan pula, jumlah kanak-kanak yang mempunyai masalah fungsi otak seperti gangguan hiperaktif dan masalah tumpuan (ADHD)atau autisme.

ALFALFA: Alfalfa mengandungi banyak nutrient penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K,A,B1,B6,C,E,Kalsium,Zink dan zat besi.Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran susu ibu.

Proses bagaimana supliment ini membantu dalam proses penyusuan ibu-ibu untuk bayi.

Didalam set 3M ini terdapat 3 supliment yang bertindak sebagai MILKBOOSTER iaitu, KALSIUM,ALFALFA dan ESP. Walaubagaimanapun, tiga supliment yang lain juga sama pentingnya kerana ia bertindak sebagai pelengkap nutrisi dalam tubuh ibu bagi menghasilkan susu yang lebih milky dan menjamin agar kesihatan ibu terjaga. Ini adalah kerana kesihatan ibu turut mempengaruhi kuantiti penghasilan susu, ini kerana jika kita fikir secara logik akal apabila badan ibu sihat, ibu akan lebih bersedia untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat dan lebih banyak. Oleh itu, kesimpulannya, kesemua supliment yang terkandung didalam SET 3M ini memainkan peranan yang amat penting serta mempunyai kelebihan dan keistimewaan tersendiri. Disamping ibu-ibu mesti tahu dan peka mengenai teknik-teknik lain yang menyokong penghasilan susu ibu.

Berminat denga produk ini 
 Hubungi saya:
Zuziana Zakaria: 019-3447214/call/whatsapp/sms
untuk dapatkan harga istimewa..

 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...