Pages

Wednesday 27 March 2013

Remajakan Kulit Anda Dgn Collegen Shaklee


 

Berkenalan Dengan Kolagen

Sekarang, kebanyakan dari kita sering bercerita tentang "kolagen". Sikit2 kolegen..kene jaga kolagen utuk nampak muda. Tapi tahukah kita apa sebenarnya kolagen. Info ini saya dapat dari Sumber Berita Harian. Tak salah untuk berkongsi ilmu dengan anda kan..Sharing is Caring....

Jadi, sebenarnya Kolagen ialah sejenis protein penting untuk memelihara KEREMAJAAN kulit atau kata lainnya memberikan kekuatan dan keanjalan kepada kulit.

Fakta:    

  • Kira-kira 25% hingga 35% jumlah keseluruhan protein di dalam badan terdiri daripada kolagen dan 80% struktur kulit terbentuk daripadanya.
  • Penuaan : merosakan kolagen dan seterusnya memberikan kesan pada kulit.(semakin usia meningkat, semakin berkurangan kandungan kolegen)kerana keupayaan kulit untuk menghasilkan kolagen baru semakin berkurangan
  • Proses pengurangan kolagen bermula seawal usia 25 tahun.
  • Selain faktor umur, faktor sekeliling juga turut mempengaruhi pengurangan penghasilan kolagen: (Sinaran UV, gaya hidup(tekanan kerja), tabiat merokok serta penggunaan kosmetik yang tinggi kandungan bahan kimia turut mempercepatkan lagi kehilangan kolegen)

Tanda Penuaan Kulit

  1. Muncul Bintk Hitam - berlaku pada kulit yang mengalami penuaan pra matang, terdedah kepada matahari. Muncul di bahagian lengan, punggung, dahi, tangan dan bahu, selain bintik hitam dan pigmen.
  2. Tekstur Kulit Kasar- Kerap terdedah kepada matahari, koleaen dan elastin kulit akan rosak, kering dan kasar.
  3. Pori-Pori Membesar - Seiring dengan penambahan usia, pori-pori tumbuh lebih besar kerana timbunan sel kulit mati di sekitarnya. Ia dapat dikurangkan dengan melakukan pengelupasan kulit secara konsisten.
  4. Kulit Berkedut dan Kendur-Pendedahan terhadap radikal bebas boleh menyebabkan kerosakan DNA kulit dalam membran sel.

Maklumat tenteng kolagen shaklee : akan saya kongsikan anda di artikel akan datang.

Sekian,

Sebarang pertanyaan:
Hubungi : 019-3447214 zuziana zakaria

Untuk dapatkan diskaun hebat: "Like" page https://www.facebook/ChintaHealthy

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...