Pages

Thursday 11 April 2013

Azab Mereka Yang Enggan Menyusukan Anak Mereka

WANITA YANG ENGGAN MENYUSUKAN ANAK-ANAKNYA TANPA UZUR

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

بَيْنَا أَنَا نَائِمٌ إِذْ أَتَانِي رَجُلَانِ، فَأَخَذَا بِضَبْعَيَّ، فَأَتَيَا بِي جَبَلًا وَعْرًا... ثُمَّ انْطَلَقَ بِي، فَإِذَا أَنَا بِنِسَاءٍ تَنْهَشُ ثُدِيَّهُنَّ الْحَيَّاتُ، قُلْتُ: مَا بَالُ هَؤُلَاءِ؟ قَالَ: هَؤُلَاءِ يَمْنَعْنَ أَوْلَادَهُنَّ أَلْبَانَهُنَّ
...
“Ketika aku ...sedang tidur, dua orang lelaki mendatangiku dan memegang kedua lenganku, lalu keduanya membawa aku ke gunung yang keras lagi kasar… kemudian aku diperjalankan, tiba-tiba aku di hadapkan kepada para wanita yang tetek-tetek mereka di patuk oleh ular-ular. Aku bertanya, “Kenapa dengan mereka itu?” Dia menjawab, ‘Mereka adalah para wanita yang menahan susu-susu mereka terhadap anak-anaknya.”
(Shahih Ibnu Khuzaimah, no. 1986. Shahih Ibnu Hibban, no. 7491

Salam Semua, ibu2 diluar sana, ari ni saya nak kongsikan satu dengan anda kenapa kita perlu susui bayi kita, bukan sahaja bagi bayi kita sihat malah..dalam islam pun dah terang2 bahawa kita ni wajib atau mesti bg bayi kita susu ibu..kalu xbagi...adui..saya tak dapat nk bayangkan azab Allah...Nauzubilahhiminzalik..mintak dijauhkan.
So, pengajaraannya, atau nasihat saya pada ibu2 semua dan pada diri saya sendiri berusahalah untuk menyusui bayi kita sendiri dan kalu ada masalah dengan penyusuan boleh ikhtiar, sekarang ni banyak produk2 yang boleh membantu anda dalam masalah penyusuan. Dan buatlah pilihan yang tepat dan semestinya halal.
Ingin mencuba set penyusuan terbaik Shaklee:
Hubungi saya : 019-3447214
Wakil Shaklee : ID 891342

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...